måndag 14 januari 2013

tjo hoo..
Idag har jag varit på smärthanterings kurs. Väldigt intressant sådan, nu vet man hur man bör göra, nu gäller det bara att få det att göras! Vilket inte är så lätt att bara ändra på. Inte lätt att leva med kronisk värk i axlar och rygg, speciellt inte när man jobbar med det jag gör. Men jag ska försöka få igång cirkulationen, börja träna. Försöka ändra om lite vanor.. Och så kommer jag in på detta med maten igen, jag köpte nya jeans idag, och det var nog först nu som jag reagerade på att jag har blivit väldigt liten, då storleken 152 passar mig. Jag provade jeans på "vuxen" avdeliningen. men dem var på took för stora. Jag vet att jag måste börja jobba med detta, men det känns så fruktansvärt jobbigt och tungt att ta itu med. Jag måste försöka ta mig till ABC kliniken för att få lite hjälp.
Men samtidigt vill jag inte ha hjälp, för jag tycker ju att jag är tjock, och går jag och ber om hjälp. Så kanske jag kommer bli ännu tjockare. Jag vet att det är en "sjukdom" det jag har. och lite dubbelmoral kankse, men maten för mig är en trygghet, jag kan bestämma själv om jag vill eller inte vill äta. Söker jag hjälp så kommer jag inte kunna ha den tryggheten kvar! Det låter kanske sjukt men...

har ingen aning om vilka ni är som läser här, men jag skriver mest av mig för det känns skönt att få det ur sig..'

Barnen dem växer så det knakar. Julia pratar heeelatiden, va rä hä lå? säger hon ofta (Vad är det här då?) Eliaz är mycket inne på tv-spel och nintendo DS. Vi ska försöka kika med honom om han vill börja med någon sport. Skulle kännas skönt för honom att få komma igång med något tror jag.
Jag vill köpa gymkort nästa månad, får se hur det blir med den saken, lär ju bestämma vart jag vill träna då också. Kanske slätta? då kan jag träna med gubben min de dagar det känns tungt. Jag behöver komma ut och gå också. Rensa tankarna lite, MEN när ska jag hinna det? Jobbar ju konstant.
Men någon lucka lär ju finnas. Dessutom cyklar/går jag ju till jobbet every singel day;)
Folk kanske tycker det är helt fel att jag vill börja träna? Men jag vill komma igång, känna att jag trivs med mig själv, och tränar jag så måste jag äta. (tänker jag) och jag hoppas det kommer gå bra, för jag vill ju må bra och trivas med mig själv, jag vill inte svälta mig själv egentligen. men vissa dagar känner jag ingen hunger alls. Och börjar jag träna, bör jag ju börja känna hunger?

Nog tjatat om mat... för denna gång iaf.  Förresten, skulle vilja be er som känner mig att inte kommentera min vikt, det gör saken bara värre (fråga jocke). Alla kommenterar det varje gång jag träffar folk jag inte sett på ett tag, "MEN guud vad smal du är!" "ska det inte bli något kvar av dig?" "äter du ens mat?" "du är ju bara kött och ben" "men oj, ska du äta upp all mat jag gjort?" bla.bla,bla..
Det gör att jag blir ännu mer frustrerad och äter ingenting på 2-3 dagar istället. Så snälla, kommentera det inte, för det blir värre för mig, även om ni tror att ni kanske hjälper mig.
Vissa dagar äter jag mer än andra, det beror på vad jag har för dag... Jag strävar efter att kunna äta varje dag, men vägen dit är lång.

Nu ska jag och bejbi titta film.. vi hörs när vi hörs.

Inga kommentarer: