torsdag 3 januari 2013

Hej hopp i galoppen!! ;)
Har inte haft någon blogg lust alls på sista tiden. Nu tar vi igen. Julen var trevlig:) dock kom magsjukan på besök för min del vilket inte var så mysigt. Det nya året firade vi in med Mama och Mats med god mat och kortspel:) Eliaz väckte vi vid kvart i 12, han var med ut och tittade lite på raketerna, den ville han sova igen.
Ja, och jag då, hur mår jag? Jag vet faktiskt inte, håller ju på att käka in mig på mina antidepressiva, jag vet inte om jag märker så stor skillnad. Men Jocke säger att jag är med stabil och inte lika mycket berg och dal bana nu. Så kanske funkar då. Acne medicinen ska jag trappa upp idag, har försvunnit ganska mycket, men jag tycker ju att jag har massor! Och så är det det här med maten! Det är inte alla nå bra nu, jag vill äta, men kan inte riktigt med att få i mig, vilket resulterar i att jag helt utesluter mat, eller äter typ 1 gång på en hel dag. Eller så utesluter jag mat helt och äter choklad vilket inte heller är bra. Så på tisdag ska jag till ABC kliniken för ätstörningar, min psykolog tyckte det skulle vara bra om jag tig kontakt med dem. Jag håller med, men samtidigt är det en trygghet för mig som försvinner då. Jocke ska följa med mig dit så han får lite inblick och kan stötta mig på rätt sätt. Jag hoppas jag kan komma ur mitt dåliga beteende och få en positiv bild på mat. Det är många bollar i rullning just nu för mig, vilket kan resultera i att jag inte hör av mig så mycket, jag hoppas ni mina vänner förstår det. Jag kämpar för att försöka må bättre, och jag önskar att ni finns för mig och vill stötta mig. Jag är dålig på att be om hjälp och att berätta hur jag mår. Bloggen har blivit lite av skriva av mig blogg. Kanske inte världens roligaste att läsa om men förhoppningsvis blir det bättre, ju bättre jag mår! :)

Barnen den mår bra och det är full fart på Julia:) idag när jag hämtade dem på dagis, Julia som är 1,5 år klädde på sig täckbyxor och skor själv, och Eliaz som är 5,5 år ja han fick jag hjälpa:) tokiga busungar.

Nu ska jag fixa till barnen för läggdags, vi hörs när vi hörs:)
Puss

Inga kommentarer: