torsdag 22 november 2012

Var ju till sjukgymnast för ett tag sen, jag ska börja något program, där man träffas samtalsterapeft, stresshantering, sjukgymnatik och läkare. Idag var jag på första mötet med samtalsterapeften. Jag hade inga förväntningar, eller visste egentligen inte varför jag skulle dit. Men jag öppnade alla mina känslor, och det vara brast! Grät som en galning! Hon konstaterade direkt att jag är djupt inne i en depression och har varit det ett längre tag. Jag fick ju förlossningsdepression när Eliaz föddes, och kom inte på det förens han var ca 2. Och jag tog inte riktigt itu med det då. Så jag har bara gått längre och längre ner. Men denna psykolog var så himla bra, och hon förklarade saker på så bra sätt, ska träffa henne igen imorgon, känns bra! Hon skulle göra upp en plan hur jag ska ta mig ur detta! Känns skönt att bollen satts i rullning! Nu vill jag kämpa för att få må bättre! Kunna känna mig älskad, kunna älska andra, och mig själv!

Trött på att må som skit!

1 kommentar:

Anonym sa...

bra! du tar tag i skaer du vet är fel, ypperligt bra tänk! själv hade även jag en bra helg med gos både med stor och liten ;) nu ser vi framåt och hoppas på snö så det blir lite ljusare ute som i sin tur sjusar upp en del inombords. mamziz.