måndag 5 augusti 2013

det händer mycket..

Jag får aldrig ro att sitta och skriva, men nu så. Har köpt ny dator så nu kan man ju sitta i soffan och ha tv:n som dator:))
Det har hänt mycket sedan senast jag skrev, jag har fått min ADHD diagnos. Det känns som en stor lättnad- lite förståelse varför jag haft det svårt i min barndom men framför allt min ungdom. Det känns som att man nu kan börja göra något åt det-. Nu kan jag börja jobba med mig själv på ett helt annat sätt. Jag kan börja strukturera mitt liv efter hur jag mår. Jag vet varför jag kan få mina vredesutbrott och jag kan försöka göra något åt dem.

Jag jobbar, och jag trivs hur bra som helst!
Sommaren har bestått av kärlek och mys!
I lördags åkte vi ut till långbryggan i Rättvik och badade hela familjen! Hur mysigt som helst, vi var där i ca 4 tim, vi bara möööös! Och hade med oss lite fika och så, det var så härligt, att komma bort från verkligheten lite! :)
Vi har varit ut till mamma och Mats i deras sommarstuga också, Eliaz och Jocke badade. Vi andra tittade på;) hihi. Sedan gjorde vi kolbullar! Mums!
Vi har varit till Rullsand över en dag också. Hade även där med oss picknick, vi såg en liten bebis snook- Eliaz tyckte det var jätte häftigt- men det tyckte inte jag som skrek och blev livrädd! ;) haha
Furuvik blev det en dag också, Eliaz lekte på wild camp, vi kollade på alla djuren, och åkte karuseller! :)
Vi har varit till Södertälje över en dag och hälsat på mormor! Och då kom även bror och Helena dit:)
Den här sommaren har varit fylld med skratt, men också med tårar och tråkiga besked! Den här sommaren har blivit något att minnas, och nu får vi skapa nya minnen! Jag älskar min familj, släkt och alla vänner som finns runt om mig, jag är sjukt dålig på att säga det, men ska försöka ändra på det! Man lever bara en gång så då lär man göra det så som man vill ha det! För tänk att sitta som 90 åring och tänka att det skulle jag ändrat på eller jag skulle visat mera.. Nej dax att ändra på sig nu så man kan sitta och minnas livet som helt fantastiskt och underbart! Och att man talat om för alla man älskar att man gör det!
Och så har vi spenderat mycket tid bara hemma på¨gården, barnen har badat i poolen som vi köpte, vi har haft många underbara vänner och familj här. Och vi har även varit hos dem! :)
Nu börjar sommaren glida mot sitt slut tråkigt nog, men den 16-17 Aug åker jag och älskling till Furuvik igen för reagge festival!!! Som vi har längtat! Enda sedan förra året vi var där, ska bli så kul! Vi har fixat spellista! :) Härligt att bara få vara vi. Än är sommaren inte slut!

Puss på er

Inga kommentarer: